Schimbare in REVISAL de la 1 ianuarie, ce se va intampla?

REVISALITMcarnet de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOTA: In acest moment exista o informatie legata de Legislatia Muncii care vorbeste despre faptul ca de la 1 ianuarie Revisal-ul, programul in care se introduc informatiile personale ale angajatului si data deschiderii contractului de munca, ar putea suferi o noua modificare: ar tebuie sa se introduca si datele salariale ale angajatilor astfel ca va fi nevoie ca firmele sa aiba o persoana certificata pentru folosirea Revisal.”

Ea se bazeaza pe speculatia ca, de la acea data, atributiile referitoare la evidenta si gestiunea salariatilor (contracte de munca, salarii, vechime in munca, etc.), vor trece de la Inspectoratele de Munca la Casa de pensii.

Desigur ca o parte de din angajatii ITM vor fi preluati de Casa de pensii pentru a gestiona aceasta situatie, iar ITM -ul va ramane cu atributii de control, de depistare a muncii la negru, de sanctionare.

In momentul in care informatia se va confirma va vom aduce la cunostinta acest lucru. Articolul de mai jos vorbeste despre aceasta posibilitate. Revisal este aplicatia informatica prin intermediul careia angajatorii intocmesc si completeaza Registrul general de evidenta a salariatilor.

Dupa cum se stie, fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. REVISAL a fost creat pentru ca in curand sa inlocuiasca carnetul de munca. Registrul se intocmeste in forma electronica prin intermediul programului Revisal pus la dispozitie gratuit de catre Inspectoratele Teritoriale de Munca.

Programul se poate descarca de pe site-ul acestora. In prezent, Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:

a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);

b) data angajarii;

c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;

d) tipul contractului individual de munca;

e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca. La angajarea fiecarui salariat, inregistrarile in registru se efectueaza cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.

Data si temeiul incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca.

Registrul astfel intocmit prin intermediul Revisal se transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:

a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;

b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;

c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic (discheta, CD), insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

Programul Revisal a fost creat de catre o companie privata, aceasta urmand sa efectueze si actualizarile impuse de modificarile legislative.

In situatia in care, in Revisal se vor inscrie si datele salariale ale angajatilor, utilizatorii vor trebui sa detina Certificate digitale calificate, care permit crearea de semnatura electronica cu valoare legala. In prezent, exista cinci firme acreditate ca furnizori de servicii de certificare in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica, firme care in prezent acorda certificate digitale pentru transmiterea online a Declaratiilor fiscale, dintre care doar trei sunt active: CertSign, DigiSign, Trans Sped.

Semnatura electronica trebuie eliberata, potrivit legii, in maximum cinci zile de la depunerea unei cereri. Primul pas este completarea unei declaratii de reprezentantul firmei care solicita acest certificat, el mergand apoi la unul dintre distribuitorii firmelor acreditate. Se ataseaza, de asemenea, o copie dupa cartea de identitate a persoanei care este imputernicita de agentul economic sa reprezinte firma.

De asemenea, se plateste o taxa de eliberare a semnaturii electronice, care in prezent, pentru declaratii fiscale este de 56 euro.

De regula, in anii urmatori pentru a reinnoi utilizarea certificatului digital companiile de certificare solicita plata unei taxe in jur de 30 euro/an. Inscrierea datelor referitoare la salarii in Revisal ar fi practic utima etapa de actualizare a acestuia, astfel incat sa se poata inlocui Carnetul de munca cu Registrul general de evidenta a salariatilor.

Se va crea astfel un mediu electronic de stocare a datelor referitoare la un salariat, procedura, care cel putin teoretic ar trebui sa usureze atat munca angajatorilor cat si a inspectorilor ITM, accesul la informatie fiind mult mai rapid.

Din punct de vedere practic, s-a demonstrat de multe ori ca astfel de programe sunt limitate, exista diverse situatii neprevazute, platforma online pe care trebuie incarcate aplicatiile nu functioneaza intotdeauna astfel ca angajatorii se gasesc in imposibilitatea de a transmite in termen datele respective, fiind expusi la sanctiuni destul de drastice pentru neraportare in termen.

In orice caz, cu toate deficientele constatate in practica, transmiterea online a datelor si utilizarea Certificatelor digitale calificate trebuie incurajata pentru a elimina birocratia, statul la cozi, pierderea / distrugerea fizica a documentelor (carnete de munca, contracte de munca, acte aditionale, decizii incetare / modificare contracte, etc.).


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
REVISALITMcarnet de munca

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Schimbare in REVISAL de la 1 ianuarie, ce se va intampla? Nota: 2.08 din 5 - 12 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]