Peste 80% dintre companii vor imbina munca de acasa cu cea de la birou. Doua treimi nu au redus costurile cu angajatii

munca de acasacosturi cu angajatiistare de urgentareducerea costurilor salariale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aproximativ doua treimi dintre companiile din Romania nu au aplicat masuri de reducere a costurilor cu angajatii in cele doua luni de stare de urgenta. 
 
Datele prelucrate de Barometrul de HR, realizat de PwC Romania, arata ca firmele companiile care au luat decizii de scadere a costurilor au adoptat un mix de masuri pe care le-au aplicat diferit angajatilor in functie de pozitiile ocupate, fiind vizat, in general, personalul operational din structurile a caror activitate a fost afectata de starea de urgent, transmite Mediafax.
 
De asemenea, 11% au aplicat somajul tehnic cu ajutor de la bugetul de stat, dar fara compensarea diferentei, in timp ce 15% au utilizat somajul tehnic cu acoperirea diferentei de salariu. In acelasi timp, 17% dintre cei chestionati au redus timpul de lucru cu acordul partilor sau au acordat concedii fara plata, iar 4% au facut concedieri, arata aceeasi sursa.
 
Sondajul PwC citat de sursa amintita arata ca 50% dintre respondenti au aplicat cresterile salariale pentru acest an inainte de declararea starii de urgenta, iar majorarea a fost, in medie, de 5,77%. In plus, o treime considera ca nu vor creste salariile in acest an, in timp ce 15% au modificat politica de cresteri salariale, aplicandu-le doar pozitiilor critice.
 
Nici beneficiile oferite salariatilor nu s-au schimbat in cea mai mare parte, iar peste 65% dintre firme nu au in plan sa modifice sistemul de plati variable si nici nu au aplicat masuri de reducere a costurilor cu angajatii in cele doua luni de stare de urgenta.
 
Aproape jumatate dintre companii nu au decis inca la ce data sa isi cheme salariatii la munca, iar peste 80 dintre companii au in plan sa combine munca de acasa cu cea de la birou chiar si in perioada urmatoare, majoritatea tinand cont de optiunile angajatilor. 
 
“In privinta activitatilor de HR, peste o treime (37%) dintre persoanele intervievate sustin ca vor pastra neschimbate politicile de recrutare si onboarding, iar 30% ca le-au amanat pana la ridicarea starii de alerta. Totodata, 33% au amanat programele de training si dezvoltare, respectiv au schimbat procesele si instrumentele, in special, in directia digitalizarii acestora”, transmite Mediafax.
 
Studiul PwC Romania HR Barometru a fost derulat in perioada 14 - 18 mai 2020 pe baza informatiilor furnizate de 46 de companii, din sectoarele: retail/FMCG, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, auto, agricultura, industrie.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
munca de acasacosturi cu angajatiistare de urgentareducerea costurilor salariale

Data aparitiei: 27 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Peste 80% dintre companii vor imbina munca de acasa cu cea de la birou. Doua treimi nu au redus costurile cu angajatii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]