Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, a anuntat ca in curand va incepe Campania nationala de evaluare a ajutoarelor sociale avand ca principal obiectiv identificarea persoanlor aflate in situatii cu adevarat vulnerabile si inapte de munca.
"Suntem in etapa de pregatire a campaniei nationale de evaluare a ajutoarelor sociale, care va demara in curand in toata tara cu echipe mixte ale Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala, Inspectoratelor teritoriale de munca si Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca. Impreuna cu reprezentantii Asociatiilor Oraselor, Municipiilor si Comunelor din Romania, am discutat astazi (miercuri, 21 ianuarie 2021 n.r.) despre obiectivele acestei campanii si despre modul de lucru. Vom identifica, in primul rand, beneficiarii de ajutoare sociale care se afla in situatii cu adevarat vulnerabile, fiind inapti de munca, persoane cu varsta de pensionare sau care au in intretinere copii mici. Pentru aceasta categorie de beneficiari, vom identifica masuri integrate de sprijin pentru a reduce gradul de vulnerabilitate", a anuntat ministrul pe reteaua de socializare, potrivit Agerpres.
Ministrul a precizat, totodata, ca se vor gasi si rezolvari pentru a fi ocupate locurile de munca disponibile pentru muncitorii necalificati.
"Piata muncii ar putea absorbi o parte din persoanele apte de munca din cele aproximativ 170.000 care primesc venit minim garantat, in Romania. Apreciez foarte mult deschiderea si interesul pe care le-au aratat autoritatile locale fata de demersul Ministerului Muncii, care este calibrat in acord cu politicile europene in domeniu: sprijin integrat si mai bine tintit pentru categoriile vulnerabile, precum si sprijinirea reinsertiei in cazul persoanele apte de munca", a scris ministrul.
Potrivit ministrului, cresterea ocuparii locurilor de munca e un obiectiv principal regasit in toate politicile europene din domeniul social, iar anchetele sociale sunt o obligatie legala. Ministrul a amintit si de importanta colaborarii stranse cu reprezentantii primariilor pentru a pune la dispozitie institutiilor implicate informatiile despre beneficiari si pentru a facilita relatia acestora cu potentialii angajatori din comunitate.
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)