Procedura de acordare a facilitatilor pentru intreprinderi sociale si intreprinderi sociale de insertie, aprobata de Guvern

procedura acordare facilitati intreprinderi socialelegea 219/2015
Procedura de acordare a facilitatilor pentru intreprinderi sociale si intreprinderi sociale de insertie, aprobata de Guvern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat o hotarare prin care sunt modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia sociala, fiind introduse dispozitii care sa solutioneze unele dificultati intampinate in implementarea acesteia si care sa puna in aplicare modificarile legislative prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2022 pentru modificarea si completarea legii mentionate.
 
Principala noutate adusa de actul normativ este introducerea unei proceduri de acordare a facilitatilor pentru intreprinderile sociale si intreprinderile sociale de insertie. In acest sens, aceste structuri trebuie sa depuna, la autoritatile administratiei publice locale in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, o cerere insotita de un memoriu justificativ, din care sa rezulte necesitatea si oportunitatea acordarii acestor facilitati.
 
Potrivit Hotararii de Guvern, instruirea personalului de specialitate, cu privire la clauzele sociale care pot fi cuprinse in caietele de sarcini destinate contractelor rezervate, va fi asigurata de catre autoritatile publice.
 
Actul normativ reglementeaza procedura legala in baza careia autoritatile publice locale sa poata acorda scutiri de taxe si impozite intreprinderilor sociale si intreprinderilor sociale de insertie care au sediul in circumscriptia administratiei publice locale, prin hotarari ale consiliilor locale.
 
Hotararea de Guvern vizeaza si modificarea termenelor de depunere a rapoartelor anuale, prin adaptarea fiecarei categorii de persoane juridice atestate la obligatiile specifice.
 
O alta modificare, care are scopul de a flexibiliza transmiterea documentelor la agentiile de ocupare, prevede introducerea postei electronice ca mijloc de comunicare.
 
Actul normativ adoptat de Executiv modifica si conditiile de obtinere a atestatului de catre intreprinderile sociale si reglementeaza situatiile de anulare si de renuntare la atestatul de intreprindere sociala si la marca sociala la cererea intreprinderii sociale/intreprinderii sociale de insertie, precum si procedura de lucru si de comunicare a acestor decizii de catre agentiile de ocupare.
 
De asemenea, in situatia in care o intreprindere sociala isi schimba sediul social intr-un alt judet, aceasta va fi obligata sa solicite un nou atestat prin depunerea unei cereri la agentia de ocupare pe raza careia si-a stabilit noul sediu social si sa renunte la atestatul obtinut in judetul initial.
 
Pentru situatiile in care se solicita prelungirea atestatului/certificatului, a fost eliminata obligatia de a depune actele de infiintare si functionare a intreprinderilor sociale/intreprinderilor sociale de insertie, avand in vedere ca in arhiva agentiei de ocupare exista deja aceste documente.
 
Modificarile legislative fac parte din reforma prevazuta in Planul National de Redresare si Rezilienta al Romaniei (PNRR) si vor duce la imbunatatirea ocuparii pe piata muncii, inclusiv a persoanelor din grupul vulnerabil, contribuind astfel la reducerea saraciei si, totodata, la cresterea nivelului de trai a persoanelor angajate.
 
Interventiile legislative au ca scop diversificarea facilitatilor fiscale si de achizitii publice care sa stimuleze start-up-uri inovatoare de economie sociala, grupuri de economie sociala, acceleratoare si incubatoare de proiecte antreprenoriale pe economie sociala cu impact social, structurile de economie sociala urmand a fi sprijinite si in  perioada de programare 2021-2027, prin intermediul fondurilor europene.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura acordare facilitati intreprinderi socialelegea 219/2015

Data aparitiei: 07 Iulie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procedura de acordare a facilitatilor pentru intreprinderi sociale si intreprinderi sociale de insertie, aprobata de Guvern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]