Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?

desfiintare postart.65 codul munciidecizie de concediere
Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Avem un magazin si un bar, cu un numar total de 2 salariati, unul lucreaza in cadrul magazinului, si celalalt in cadrul barului. Dorim sa-i desfacem contractul de munca salariatului de la bar, practic, sa mai fie angajatul societatii noastre pana la 30.09.22. Altfel spus, dorim sa intre in somaj si sa ii desfiintam postul. Ne-ar ajuta sa stim ce documente trebuie sa intocmim pentru situatia expusa si cu ce data trebuie sa raportam in Revisal".
 
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 1-10 angajati
• Cod CAEN: 4711
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Cand sunt doua posturi asemanatoare pentru ca decizia de concediere sa nu poata fi contestata cu succes, angajatorul trebuie sa efectueze evaluarea salariatilor.
 
Apoi salariatul poate fi concediat prin desfiintarea locului de munca in temeiul art. 65 din Codul muncii.
 
Desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa iar desfiintarea locului de munca poate interveni din unul sau mai multe motive care nu tin de persoana salariatului (art. 65 alin. (2) din Codul muncii).
Astfel salariatul concediat pentru motive care nu tin de persoana acestuia potrivit art. 65 alin. (1), are dreptul la o perioada de preaviz de minimum 20 de zile lucratoare (art. 75 din Codul muncii).
 
Prin urmare, veti putea inceta contractul spre finalul lunii octombrie, avand in vedere obligatia angajatorului de acordare a unei perioade de preaviz de minimum 20 de zile lucratoare daca nu exista o clauza mai favorabila salariatului in contractul individual de munca.
 
Cele mai sensibile 92 de probleme care apar in cazul unei concedieri
 
Orice manager HR trebuie sa le cunoasca si sa stie cum sa le rezolve - Atentie, o simpla eroare de procedura anuleaza masura concedierii!
 
Protejati-va folosind informatiile din lucrarea Concedierea perfect legala, detalii aici >>>
 
La expirarea perioadei de preaviz se comunica decizia de concediere.
 
Plecand de la dispozitiile legale in materie, apreciem ca etapele ce trebuie urmate in asemenea situatii sunt:
 
1. Intocmirea unei analize sustinuta din punct de vedere economic care sa prezinte justifice elementele obligatorii solicitate de art. 65 alin. (2) din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificarile ulterioare, respectiv caracterul efectiv al desfiintarii locului de munca pentru o cauza reala si serioasa;
2. Pe baza acestei analize, angajatorul propune o noua structura organizatorica, in care postul ce se doreste a fi desfiintat nu mai apare in organigrama unitatii;
3. Daca posturile sunt identice si nu se desfiinteaza toate, ulterior aprobarii etapelor 1 si 2, la nivelul angajatorului ar trebui sa se puna in aplicare prevederile Regulamentului intern sau ale contractului colectiv de munca aplicabil la nivelul angajatorului cu privire la elementele pe baza carora se va realiza departajarea salariatilor, acestea putand fi evaluarile profesionale intocmite la nivelul angajatorului, realizarea obiectivelor stabilite prin fisa postului, concursul sau alte metode stabilite.
4. Se acorda preavizul prevazut in CIM, care nu poate fi mai mic de 20 de zile lucratoare, potrivit art. 75 din Codul muncii daca intr-un alt document la nivel de angajator nu sunt prevazute drepturi mai favorabile salariatului;
5. Se intocmeste decizia de concediere cu respectarea dispozitiilor art. 76 din Codul muncii, se comunica in termen de 5 zile salariatului, iar in ziua incetarii se inregistreaza in Revisal si se transmite la ITM;
6. Se acorda toate drepturile de natura salariala la care acesta este indreptatit, inclusiv eventuale plati compensatorii si compensarea concediului;
7. Se emite de catre angajator adeverinta prevazuta la art. 34 alin. (5) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate;
8. Se emite adeverinta prevazuta de art. 18 din HG 174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea certificarii stagiului minim de cotizare prevazut la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege si a stabilirii dreptului la indemnizatie de somaj, angajatorii au obligatia de a elibera persoanelor carora le inceteaza raporturile de munca sau de serviciu o adeverinta din care sa rezulte salariul si contributiile sociale, pentru fiecare luna din ultimele 12 luni, inainte de data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, pentru care s-au datorat conform prevederilor legale, contributia asiguratorie pentru munca.
 
In cazul concedierii individuale angajatorul nu are obligatia oferirii unui alt loc de munca salariatului si nici avizarea AJOFM.
 
Un raspuns valabil la data de 28.09.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
desfiintare postart.65 codul munciidecizie de concediere

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal? Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Concedierea colectiva se poate face fara desfiintarea posturilor?DESFIINTARE POST - Concediere individuala pentru motive ce nu tin de persoana salariatuluiAngajatorul desfiinteaza locul de munca prin concediere individuala. Cand mai poate angaja pe acelasi post?Angajatorul doreste desfiintarea unui post, dar si pastrarea atributiilor respective. Cand pot fi preluate sarcinile de catre alt angajat?DESFIINTARE POST CCC

ULTIMELE ARTICOLE

Desfiintarea postului in cazul salariatei revenite din concediu crestere copil - este posibila?Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?Desfiintarea postului unei salariate revenite din CCC. In ce conditii este posibil?Incetare CIM prin desfiintarea postului. Ce prevede legea?Desfiintarea unui post, in 2022
Mai multe articole despre desfiintare post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]