LEGEA NR.195 DIN 4.07.2022 A MODIFICAT TERMENUL DE PASTRARE A STATELOR DE SALARII, IN ANUMITE CONDITII

legea nr 195/2022arhivarestatele de salarii pastrare
LEGEA NR.195 DIN 4.07.2022 A MODIFICAT TERMENUL DE PASTRARE A STATELOR DE SALARII, IN ANUMITE CONDITII
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Statele de salarii se vor pastra timp de 5 ani,fata de 50 de ani, conform unei modificari legislative recente; respectiv LEGEA NR. 195 DIN 4 IULIE 2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – publicata in Monitorul Oficial nr. 668 din 4 iulie 2022.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani”, prevede LEGEA NR. 195/2022

Prin urmare, statele de salarii vor putea fi pastrate numai cinci ani DOAR DACA angajatorul depune pentru veniturile vizate, declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa pe beneficiari de venit (formularul 205) sau declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (formularul 112).

Documentele fac parte din patrimoniul organizatiei insa uneori omitem ca eficientizarea arhivarii poate aduce economii substantiale de timp si bani. Exista metode usor de aplicat cu impact imediat asupra optimizarii activitatii de arhivare si profitabilitatii organizatiei.

Managementul arhivei poate aduce economii de pana la 40% in bugetul destinat arhivarii daca este gandit si aplicat in baza unei solutii adaptate companiei sau institutiei. Despre toate acestea puteti afla din Noul Ghid GRATUIT „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, temele abordate fiind:
Ce prevede legislatia referitoare la arhivare?
Care sunt costurile reale ale arhivarii la nivel intern?
Cum eficientizati activitatea de arhivare?
Ce implica distrugerea documentelor?
Ce presupune evaluarea arhivei si conturarea unei solutii personalizate?

SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, companie cu 15 ani de experienta in manage mentul arhivei, sustine organizatiile sa-si reduca costurile prin solutii de arhivare si depozitare personalizate. Compania dispune de toate autorizatiile emise de catre Arhivele Nationale si este certificata conform standardelor ISO/IEC 27001: 2018, ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea nr 195/2022arhivarestatele de salarii pastrare

Data aparitiei: 11 Octombrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

LEGEA NR.195 DIN 4.07.2022 A MODIFICAT TERMENUL DE PASTRARE A STATELOR DE SALARII, IN ANUMITE CONDITII Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]